Na Relate projektu razgrađujemo metodologiju i testiramo gejmifikovani participativni pristup istraživanju sa učenicima osnovne škole. Igra „Spektor – inspektor održivosti„ je participativni istraživački alat kojim se ispituje šta je mladim ljudima važno u njihovim školama. Đaci uzrasta 12-14 godina i nastavnici OŠ „Drinka Pavlović“ iz Beograda, Srbija su oktobra 2022. zajedno sa arhitektima i doktorandima sa Union Univerziteta Nikola Tesla učestvovali u jednodnevnoj edukativnoj radionici. Svrha igre je bila istražiti, kritički evaluirati i predložiti ideje za unapređenje prostora škole kroz prizmu održivosti. Učesnici su sa radoznalošću i interesovanjem beležili prostore škole, kao i ponašanja đaka u njima, otkrivajući njihov uticaj na socijalnu, ekološku i ekonomsku održivost. 22 teme iz ove tri oblasti su analizirane. Učenici su kroz foto-ekspedicije, grupne intervjue i mapiranje prostora škole, posmatrali, kritički analizirali i razvijali predloge za unapređenje školskog okruženja kroz prizmu održivosti.
Radionica je finansirana kroz Relate projekat, poziv Ideje, Fonda za nauku, br. projekta 7726555, kao I kroz DAAD Exceed I nemačko Federalno ministarstvo za ekonomsku saradnju (BMZ), projekat: Global Center of Spatial Methods for Urban Sustainability, subproject Built environment education for children MOOC Funding.