Naziv projekta: RELATE – leaRning Elswhere, LeArning oTherwisE – Architecture and Urban Planning – An outside curriculum. Building neighbourhood curriculum through a gaming approach.
RELATE projekat približava polja arhitekture, urbanog dizajna i pedagogije i psihologije ispitujući metode oblikovanja i organizacije gradskih prostora i procesa učenja u njima, koji mogu postati učionice bez zidova – podsticajna mesta za učenje za sve generacije van obrazovnih institucija. Kroz teroijska istraživanja i analizu postojećih gradskih protora kao mesta za učenje RELATE ima za cilj iniciranje novog naučno-istraživačkog polja prostorne pedagogije.
UNESCO je 2020. godine proglasio globalnu krizu učenja. Kao odgovor na to, u cijlu unapređivanja obrazovnih kapaciteta, arhitekte i urbanisti su širom sveta u saradnji sa donosiocima odluka pokrenuli milionske investicione programe za obnovu starih i izgradnju novih škola. Nažalost, istraživanja pokazuju da nova infrastruktura ne doprinosi značajno poboljšanju učenja, dok se istovremeno postavlja pitanje da li u savremenom svetu prostori škola treba da budu jedina mesta učenja. Tim RELATE projekta uviđa da je ono što nedostaje dublje razumevanje inovativnog korišćenja prostora u obrazovanju, izlaženje izvan „zidova učionice“ i kreiranje novih javnih prostora za učenje. „Ulice učenja“, „trgovi znanja“, instalacije u prostoru, „urbane bašte“ samo su neki od takvih prostora u povoju, koji nose značajan pedagoški potencijal. Izazov za njihov dalji razvoj je to što arhitekte i urbanisti retko koriste pedagoška znanja u dizajniranju prostora za učenje, dok pedagozi retko koriste prostore izvan učionica. RELATE projekat nastoji da odgovori na ovaj problem tako što okuplja interdisciplinarni tim istraživača koji će se teorijski i empirijski baviti javnim prostorima i njihovim potencijalom za učenje.